Belangrijk: Verleng tijdig de credentials voor SSO!
Is voor jouw organisatie de beveiligde inlogmethode SSO (single sign on) via Azure AD ingeregeld? Zorg er dan voor dat je IT-collega’s of externe leverancier vóór de vervaldatum het clientgeheim vernieuwen.
Waarom is dit belangrijk?
Regelmatig ontvangen we meldingen van leden dat hun hele organisatie plotseling niet meer kan inloggen in de VNAB-applicaties. De meest voorkomende oorzaak? Een verlopen clientgeheim.
- Het clientgeheim, ingesteld door jouw IT-afdeling of leverancier, heeft een vervaldatum.
- Afhankelijk van de gekozen instelling verloopt het clientgeheim na 3, 6, 12, 18 of 24 maanden.
- Zodra het verlopen is, kan niemand in jouw organisatie meer inloggen.
De nieuwe waarde van het clientgeheim moet tijdig worden ingevoerd in de instellingen van jouw organisatie.
Wat moet je doen?
Controleer de vervaldatum van het huidige clientgeheim en vraag jouw IT-afdeling of leverancier om deze vóór die datum te vernieuwen.
Zie voor meer informatie onze supportpagina: help.vnab.