In 2022 lanceerde Lloyd’s haar Culture Strategy, waarmee beoogt wordt de cultuur binnen de Lloyds markt in positieve zin te veranderen. Dat wil men realiseren middels inclusie een topperformance mogelijk maken en de beeldvorming bij de buitenwacht positief bij te stellen, zodat Lloyd's een favoriete desatination of choice wordt voor internationaal talent. Sinds de start is er imiddels op tal van fronten vooruitgang geboekt, onder meer in de participatie en positionering van vrouwen en medewerkers met een etnische achtergrond. "Desalniettemin hebben we nog een hele weg te gaan", benadrukt de speciaal hiervoor aangestelde Head of Culture Mark Lomas.
Met een degree in music aan de prestigieuze Juilliard School of Music op zak stond Mark op jonge leeftijd een carrière als klassieke klarinettist voor ogen. Hij kwam er echter op keiharde wijze achter dat de juiste mensen kennen de enige manier was om je muzikale kwaliteiten te kunnen bewijzen. Een hard gelag, maar inmiddels lijkt hij zijn roeping te hebben gevonden op het terrein van diversiteit, gelijkwaardigheid en inclusie (DE&I), waarin hij sinds 2006 werkzaam is bij onder meer de BBC en HS2. Per 1 januari 2022 is hij bij Lloyd’s aangesteld als Head of Culture, in welke functie hij verantwoordelijk is voor alle aspecten en activiteiten op het vlak van cultuur, (maatschappelijke) betrokkenheid (engagement), welzijn (wellbeing) en gelijkwaardigheid (equity).