Shared risk. For a shared future.
De toekomst kunnen we niet voorspellen, dus blijven we risico’s verzekeren.
Voor een duurzamere en veerkrachtigere toekomst
De toekomst kunnen we niet voorspellen, dus blijven we risico’s verzekeren.
Normsetters en grensverleggend in de coassurantiemarkt
Onze steeds meer verbonden en geglobaliseerde samenleving brengt risico’s met zich mee die complex en minder voorspelbaar zijn. Wij pakken nú de uitdagingen aan waarmee onze samenleving morgen wordt geconfronteerd. Met onze gedeelde expertise bieden we perspectief en zekerheid in een constant veranderende markt.
Het initiëren van leiderschap, innovatie en kennisdeling vormt onze drijfveer. We zorgen dat bedrijven, organisaties én onze samenleving blijven draaien. Onze leden en partners maken het verschil in verzekeringsoplossingen en riskmanagement. Samen bewaken we de continuïteit van onze economie.
De toekomst kunnen we niet voorspellen, dus blijven we risico’s verzekeren. Shared risk. For a shared future.
Hoe doen we dat?
Wij voorzien de markt van een efficiënt IT-platform en modelvoorwaarden, zetten de spotlight op de arbeidsmarkt en richten ons op het ontwikkelen van kennis en talent. Zowel nu als in de toekomst.
De VNAB en haar leden nemen initiatief en adviseren over thema’s en onderwerpen die bijdragen aan een optimale werking van de coassurantieketen. Ons Ontmoetingscentrum is hét middelpunt waar we elkaar ontmoeten, samenwerken en kennis delen.
Samen voorop blijven lopen
De VNAB ondersteunt als marktmeester een efficiënte coassurantieketen met Contract Zekerheid als doelstelling.
Onze leden zijn ambitieus. Maken graag het verschil. En de VNAB helpt ze daarbij met een stevig technisch (IT-)fundament, duidelijke modelvoorwaarden en door initiatief te nemen en te adviseren over relevante thema’s en ontwikkelingen.
We stimuleren en initiëren kennisdeling, verbindingen en ontmoetingen om vanuit Nederland de steeds complexere risico’s te blijven verzekeren. Zo werken we naar een toekomstbestendige markt én maatschappij.
Samenwerken, inspireren en ontwikkelen
Kennis delen is vitaal voor een sector die voortdurend evolueert en wordt beïnvloed door veranderende risico’s en regelgeving.
De VNAB richt zich op het ontwikkelen van kennis en het aantrekken en behouden van talent. Nu en in de toekomst. Dat is voor onze leden en partners dé manier om voorop te blijven lopen in een snel veranderende markt. Kennisactualisatie én -borging zijn cruciaal om up-to-date te blijven over nieuwe trends, opkomende risico’s en best practices.
De VNAB bevordert samenwerking en synergie. Kennisdeling bevordert de reputatie van de gehele branche, stimuleert groei, verbetert dienstverlening en resulteert in innovatieve oplossingen. Zo blijven we de dynamische en veerkrachtige sector die klaar is om te anticiperen op toekomstige uitdagingen.
De impact van de markt vergroten
Om je verder te ontwikkelen, helpt het om vakgenoten te ontmoeten, kennis uit te wisselen, inspiratie op te doen en je netwerk te vergroten.
In de voormalige DNB-dependance aan de Boompjes in Rotterdam bevindt zich het VNAB Ontmoetingscentrum. Leden en geassocieerd partners van de VNAB maken gebruik van alle faciliteiten die het centrum te bieden heeft zoals diverse vergaderruimtes, een flexibele eventvloer met ondersteuning van de modernste audiovisuele middelen, parkeerplaatsen, uitstekende koffie en uitgebreide lunch- en cateringmogelijkheden.
Meld je hier aan om de VNAB nieuwsbrief en/of andere updates van VNAB te ontvangen.
Leden en geassocieerd partners zijn van harte uitgenodigd voor de diverse events die de VNAB jaarrond organiseert! Je kunt je aanmelden voor events via de link in de uitnodigingsmail. Heb je geen uitnodiging voor een event ontvangen maar wil je graag aanwezig zijn? Neem dan contact met ons op via marketing@vnab.nl.
Leden van de VNAB krijgen via deze pagina toegang tot de modelvoorwaarden en -clausules. Uiteraard staat het VNAB leden vrij om andere polisvoorwaarden aan hun klanten aan te bieden.
Voor onze leden vind je ook op de pagina ‘ledendocumentatie’ meer handige documenten, zoals regelingen en protocollen die op onze branchevereniging van toepassing zijn.
Voor alle leden van de VNAB gelden binnen de vereniging gemaakte afspraken over het werkproces in de coassurantieketen. Om het gebruik te vergemakkelijken, zijn de belangrijkste afspraken per processtap in kaart gebracht. In het overzicht van alle afspraken wordt verwezen naar de onderliggende artikelnummers in de van toepassing zijnde regelingen. De samenvatting van alle kernafspraken voor VNAB leden en alle bijbehorende regelingen zijn op deze pagina op onze website te vinden.
Inlog voor leden vind je hier.
Toegang krijgen tot ons VNAB IT-platform is mogelijk via een webapplicatie of een koppeling met de systemen van jouw organisatie. Kijk op help.VNAB.nl om meer te weten te komen over inloggen in onze IT-omgevingen.
Inloggen voor de VNAB website en het VNAB IT-platform is niet hetzelfde. Op de website kun je ledendocumentatie inzien. Het VNAB IT-platform geeft je toegang tot de IT-oplossingen van de VNAB. Het is mogelijk om gebruik te maken van SSO.
Ja, je kunt gebruikmaken van Single Sign On (SSO). SSO stelt je in staat om met één set inloggegevens toegang te krijgen tot meerdere applicaties en systemen zonder telkens opnieuw in te loggen. Als je meer informatie of hulp nodig hebt over hoe je SSO kunt instellen en gebruiken of als je algemene hulpvragen hebt over het VNAB IT-platform, kijk dan op help.VNAB.nl.
Op help.VNAB.nl helpen we je graag verder met tutorials, demo’s en antwoorden op jouw hulpvragen over het VNAB IT-platform. Het helpplatform is uitgebreid met een Meldingensysteem dat direct gekoppeld kan worden om eenvoudig melding te maken als het VNAB IT-platform niet functioneert zoals je gewend bent.
Ons team adviseert je graag over de mogelijkheden van een evenement, vergadering of opname op onze locatie in Rotterdam. Klik hier of neem contact op via 010 253 20 60 of receptie@vnab.nl.
De marktagenda valt of staat met medewerking vanuit de branche. Via dit aanmeldformulier kun je evenementen aan de marktagenda toevoegen.
Als brancheorganisatie voor de coassurantiemarkt behartigt de VNAB de belangen van haar leden die verzekeringsoplossingen voor omvangrijke en complexe risico's verzorgen. Naast leden zijn aan de VNAB ook administratieve, geassocieerde en Sanctieplatform partners verbonden. Onze leden en partners hebben de mogelijkheid om ook supporting partner te worden. Interesse in een lidmaatschap? Bekijk dan deze pagina.
Als supporting partner bieden we je:
Na afloop van een boeking in ons ontmoetingscentrum, wordt de factuur per e-mail verstuurd. Het bedrag wordt, exclusief BTW, in mindering gebracht op het toegezegde supporting partnerbedrag van dat jaar. Het jaarbedrag wordt dus niet vooraf in rekening gebracht. Is het toegezegde bedrag aan het einde van het jaar niet volledig besteed? Dan wordt het resterende bedrag alsnog in rekening gebracht.
Heb je vragen over jouw supporting partnerschap of kunnen wij je helpen om jouw supporting partnerschap in te zetten? Neem dan contact op met de manager ledenzaken & marketing via 06 28 36 35 13 of d.heijstek@vnab.nl.
De coassurantiemarkt heeft behoefte aan een nieuwe generatie grensverleggers en normsetters. Young professionals die zich snel ontwikkelen tot volwaardige experts. Het Risk Insurance Traineeship geeft je de ultieme kickstart in deze boeiende branche.